mandag den 19. januar 2015

Hæklet hue i Arwetta Lutter Idyl-style!

Da jeg forleden sad og kiggede billeder igennem slog det mig, at jeg aldrig har vist denne her hue som jeg lavede til min bror i julegave forrige jul.

Det er en nem model, som jeg ofte anbefaler til mine kunder i butikken - og den fungerer altså bare virkelig godt. Jeg kan i hvert fald konstatere at Hans rent faktisk bruger den, og han er en kræsen herre :)

Min version er hæklet i Arwetta i farverne cayenne og chock orange. Øverste del blev der brugt lidt mere end et ngl. til - nederste lidt mindre end et.

Jeg hæklede den på en nål nr. 3, og det var lidt et tålmodighedsarbejde, men den fik altså også en helt perfekt tykkelse. I toppen hæklede jeg i de sidste to m hhv. en fm og en km, og igen da jeg vendte, en km og en fm i de to første for at få en pænere afslutning når den rynkes sammen.

Opskrift findes hos Lutter Idyl, lige her.

God fornøjelse :)

23 kommentarer:

  1. Super godt, at det billede kom op. Jeg er i gang med samme hue, men havde egentlig droppet projektet igen, da jeg tænkte, at man nok ikke kunne lave den uden kvast, som den var tiltænkt til min kæreste. Så super, nu skal den da vist bare hækles færdigt, for det der ser rigtig godt ud :)

    SvarSlet
  2. Very interesting blog. A lot of blogs I see these days don't really provide anything that attract others, but I'm most definitely interested in this one. Just thought that I would post and let you know.

    SvarSlet
  3. Hej. Jeg er ny hækler, så hvordan skifter du farve? Hækler du den ene farve først og så hækler/syr sammen til sidst, eller? Tak :)

    SvarSlet
  4. I have been following your blog for a long time and saw multiple DIY posts for such nice woolen things. And today, when I was looking for some gift ideas for my boyfriend’s birthday this post came across to me. Although, I gifted him by finding the best essay editor in UK for his essay writing troubles. But giving him a cap made by myself would be something special.

    SvarSlet
  5. Wow, this cap really looks cool. I think I should gift a similar beanie to a friend of mine who helped me find a website that provides dissertation conclusion services when I was in desperate need of one. I think it’ll be a cool gift. What do you guys say?

    SvarSlet
  6. Use discount code at checkout to get 10% off Orders at Card Factory Discount Code - some exclusions may apply..10% OFF Discount Code.

    SvarSlet
  7. This Crochet hat is super stylish. I hope I'll buy it someday. Thanks for sharing this awesome hat. Now, it's time to get the services of Digital Consultancy click for more information.

    SvarSlet
  8. Thanks for sharing your information.

    SvarSlet

  9. This is an awesome post. Really very informative and creative contents.

    SvarSlet

  10. Amazing post written. It shows your effort and dedication.

    SvarSlet
  11. Thanks for sharing such a nice post.

    SvarSlet
  12. Thanks for providing great informative blog, keep posting.

    SvarSlet
  13. Your style is so unique. I’ve enjoyed read stuff here. Waiting for your next post.

    SvarSlet
  14. Hello, I'm happy to see some great articles on this site. thankyou so much

    SvarSlet
  15. I enjoy reading this post. Also, thanks for allowing me to comment!

    SvarSlet
  16. I know this is one of the most meaningful information for me.

    SvarSlet
  17. Thank you for sharing this information with us, Keep on bloggingg here man!

    SvarSlet
  18. I am very happy when these blog posts read. Thanks for sharing Goodluck!

    SvarSlet
  19. Please stay us up to date like this. Thanks for sharing.

    SvarSlet
  20. I have been reading this blog for several months and also I am very happy to get many entries from this blog

    SvarSlet

  21. Really very beneficial tips are provided here and, Thank you so much. Keep up the good works.

    SvarSlet

  22. Very informative blog, This blog is very easy to understand when compared to other blogs.

    SvarSlet

  23. Thanks and Best of luck to your next Blog in future.

    SvarSlet